Czym dla dziecka jest zabawka drewniana
- Dlaczego zabawki drewniane ?
- Jak kupować zabawki drewniane
- Rodzaje zabawek drewnianych
- Zalety i wady zabawek drewnianych
- Producenci zabawek z drewna
- Historia zabawek drewnianych
- Jak nauczyć dziecko by sprzątało po sobie zabawki
- Jak samemu zrobić zabawkę z drewna ?
- Za co cenimy drewniane zabawki ?
- Zabawki drewniane w edukacji wczesnoszkolnej
- Drewniane zabawki pomagają w rozwijaniu zdolności poznawczych dziecka
- Jak drewniane zabawki pomagają wzrokowcom, słuchowcom i kinestykom
- Zajęcia pozalekcyjne z wykorzystaniem zabawek
- Czym dla dziecka jest zabawka drewniana
- Drewniane zabawki manipulacyjno-badawcze
- Zabawy dla dzieci
- Przykłady zabawek odpowiednich dla każdego wieku
- 9 lat na rynku
CZYM DLA DZIECKA JEST ZABAWKA DREWNIANA
Chyba każdy z nas pamięta czasy swojego dzieciństwa, czasami obrazy z najmłodszych lat dopadają nas niespodziewanie ponieważ doleciał nas jakiś charakterystyczny dla naszego dzieciństwa zapach, lub zobaczyliśmy na wystawie zabawkę dokładnie taką jaką mieliśmy my, czyż nie jest to zazwyczaj drewniana zabawka? To ona inicjuje pomysły malucha, wyzwala aktywność poznawczą, którą następnie podtrzymuje i ukierunkowuje. Drewniana zabawka modyfikuje sposoby bawienia się i za każdym razem je doskonali oraz wzbogaca, to właśnie ona potrafi wyzwolić w dziecku niespożyte pokłady energii i siły, wzbudza u niego potrzebę i chęć poznawania świata. Zabawki drewniane, szczególnie ważną rolę, odgrywają w przypadku dzieci niepełnosprawnych. Celowo i funkcjonalnie zaprojektowane zabawki drewniane mogą ukierunkowywać pracę dziecka niepełnosprawnego. Zabawki są dla dzieci zachętą do dalszej nauki i dalszego wysiłku, dlatego powinny być one bezpieczne i powinny zachęcać dziecko do ciągłego ich odkrywania. Funkcjonalne zabawki drewniane zachęcają nie tylko do zabawy ale przede wszystkim do poszukiwania nowych sposobów ich użycia, ułatwiają kontakt z otoczeniem pozwalają na stworzenie specyficznych, długotrwałych relacji z maluchem.
Zabawka drewniana, aby mogła spełnić swoje zadanie, musi być odpowiednio dobrana, dostosowana do możliwości ruchowo-lokomocyjnych dziecka, wieku i zainteresowań, nie możemy też zapominać, że ostatecznie to nasz syn lub córka zadecyduje czy chce taką zabawkę i czy ją polubi, my tylko możemy, a nawet powinniśmy dokonać pierwszej selekcji – między zabawkami „jednorazowymi” a tymi, które przetrwają największe objawy czułości i zainteresowania naszego małego odkrywcy.