Drewniane zabawki pomagają w rozwijaniu zdolności poznawczych dziecka
- Dlaczego zabawki drewniane ?
- Jak kupować zabawki drewniane
- Rodzaje zabawek drewnianych
- Zalety i wady zabawek drewnianych
- Producenci zabawek z drewna
- Historia zabawek drewnianych
- Jak nauczyć dziecko by sprzątało po sobie zabawki
- Jak samemu zrobić zabawkę z drewna ?
- Za co cenimy drewniane zabawki ?
- Zabawki drewniane w edukacji wczesnoszkolnej
- Drewniane zabawki pomagają w rozwijaniu zdolności poznawczych dziecka
- Jak drewniane zabawki pomagają wzrokowcom, słuchowcom i kinestykom
- Zajęcia pozalekcyjne z wykorzystaniem zabawek
- Czym dla dziecka jest zabawka drewniana
- Drewniane zabawki manipulacyjno-badawcze
- Zabawy dla dzieci
- Przykłady zabawek odpowiednich dla każdego wieku
- 9 lat na rynku
DREWNIANE ZABAWKI POMAGAJĄ W ROZWIJANIU ZDOLNOŚCI POZNAWCZYCH DZIECKA
Uczymy się przez całe życie. Obserwując dziecko możemy zauważyć jak szybko i w jakich niesamowitych ilościach wiedza może być przyswajana przez każdego człowieka, możliwości naszego mózgu są prawie nieograniczone, a wykorzystujemy tylko niewielki ułamek jego możliwości.
Każdy rodzic i dobry nauczyciel zastanawia się jak ułatwić dzieciom uczenie się, jak poszerzyć ich możliwości, jak nie przegapić momentu, w którym potencjał nauczenia się jest największy, w jaki sposób zachęcić do zdobywania wiedzy i uatrakcyjnić „suche fakty”.
Odpowiedź jest prosta: sprawdź czy Twoje dziecko jest wzrokowcem, czy słuchowcem czy kinestetykiem (dotykowcem) i dostosuj styl uczenia się do jego preferencji, inaczej mówiąc, znajdź dla niego takie zabawki drewniane, które rozwiną u niego te umiejętności, które są najskromniejsze.
Wzrokowcy - będą zafascynowani drewnianymi puzzlami, drewnianymi klockami, wycinaniem, wklejaniem i wszystkimi czynnościami, które angażują oczy oraz dłonie. Łatwo im przychodzi rysowanie i pisanie.
Słuchowcy – wolą dźwięki i słowa, uwielbiają naśladować dźwięki, będą śpiewać, recytować i składać „słowijki drewniane”, lubią zadawać setki pytań i mają wyraźną, dokładną wymowę. Słuchowcy koncentrują wiele uwagi na języku, dlatego nierzadko pozostają w tyle za rówieśnikami w dziedzinach kojarzonych zazwyczaj ze wzrokiem i dotykiem, a mianowicie w umiejętnościach wizualnych i motorycznych, w których rozwoju doskonale pomagają zabawki drewniane.
Dotykowcy – inaczej kinestetycy, preferują naukę praktyczną. Informacja otrzymywana przez kinestetyków poprzez zmysł dotyku przekłada się na ruch, czyli czynności silnych mięśni, w których biorą udział ramiona, ręce, nogi oraz stopy, dla nich zabawki drewniane to prawdziwy raj. Ich naturalna koordynacja oraz doskonały zmysł przestrzenny, sprawiają, że podejmują więcej wyzwań fizycznych niż pozostałe dzieci.
Do rodziców należy „rozpoznanie” do którego stylu poznawczego należy ich dziecko. Trochę informacji, zorganizowania oraz dostęp do wypróbowanych zabawek drewnianych i metod wystarczą, żeby zrozumieć jak dziecko się uczy, a następnie można mu pomóc osiągnąć maksimum zdolności poznawczych.