Zabawki drewniane w edukacji wczesnoszkolnej
- Dlaczego zabawki drewniane ?
- Jak kupować zabawki drewniane
- Rodzaje zabawek drewnianych
- Zalety i wady zabawek drewnianych
- Producenci zabawek z drewna
- Historia zabawek drewnianych
- Jak nauczyć dziecko by sprzątało po sobie zabawki
- Jak samemu zrobić zabawkę z drewna ?
- Za co cenimy drewniane zabawki ?
- Zabawki drewniane w edukacji wczesnoszkolnej
- Drewniane zabawki pomagają w rozwijaniu zdolności poznawczych dziecka
- Jak drewniane zabawki pomagają wzrokowcom, słuchowcom i kinestykom
- Zajęcia pozalekcyjne z wykorzystaniem zabawek
- Czym dla dziecka jest zabawka drewniana
- Drewniane zabawki manipulacyjno-badawcze
- Zabawy dla dzieci
- Przykłady zabawek odpowiednich dla każdego wieku
- 9 lat na rynku
Każdy rodzic przygotowując swoje dziecko na pierwszy dzień w szkole ma nadzieję, że rozpoczynająca się nauka będzie pasmem sukcesów. Zdarza się, że rzeczywiście nasze dziecko jest niezwykle uzdolnione i nie ma kłopotów z przyswajaniem wiedzy. Niestety częściej jednak, na początku swojej drogi edukacyjnej większość dzieci ma problemy. Pomocne w ich rozwiązywaniu mogą być drewniane zabawki, które wbrew swojej nazwie służą edukacji, albo uatrakcyjnieniu informacji przekazywanych w szkole.
Nasze dziecko przychodząc do przedszkola musi spełnić wiele wyrażonych i ukrytych oczekiwań: musi się przystosować do pracy w określonym czasie, musi pracować w grupie, niezależnie od tego czy to lubi czy nie, musi przebywać w narzuconej mu przez system klasowy określonej liczbie osób, powinien być miły, grzeczny, spokojny, cichy, uczynny, skupiony, pracowity.
Ilu jest takich pięcio i sześciolatków, które z radością porzucają swoje zabawki drewniane, pluszowe, szmaciane i inne i siadają z radością w ławkach aby w nich karnie spędzić w skupieniu godzinę lekcyjną?
Brak sukcesów w szkole wzmaga frustrację u dzieci, najpierw spowodowaną nowymi, nienaturalnymi dla niego warunkami, a potem niezadowoleniem rodziców z braku tychże sukcesów.
Czy możemy pomóc naszemu dziecku? Oczywiście. Przede wszystkim należy uważnie go wysłuchać, czyli postarać się zrozumieć co do nas mówi, a nie tylko potakiwać bezmyślnie głową podczas jego słowotoku, układając w głowie listę spraw najpilniejszych do załatwienia. Po drugie: nie pozbawiać go drewnianych zabawek! To właśnie dzięki nim nasze dziecko może zacząć odnosić sukcesy w szkole. Drewniane zabawki uczą cierpliwości, rozwijają percepcję, koordynację, pamięć, logiczne myślenie, pozwalają dziecku bawić się, kształcąc słabiej opanowane umiejętności.
Zabawki drewniane to nauczanie polisensoryczne czyli odwołujące się do kilku zmysłów jednocześnie, dzięki temu nasz mały uczeń ma okazję rozwijać te zmysły, które są u niego gorzej wykształcone i przez które może mieć problemy w opanowaniu zadawanego materiału.
Z upływem czasu zauważysz, że Twoje dziecko, dzięki drewnianym zabawkom, przemieni się w pewnego siebie, wszechstronnego ucznia, z dużymi szansami na sukces.